Cealalta Irina

Oarecum nedreptatit acest film de virtuosii critici (cu exceptia notabila a lui Gorzo, care incearca si o distinctie, am crezut initial ca la mijloc este influenta filmului La double vie de Véronique.

In realitate, filmul este despre cum se dezvolta un personaj, cum isi citeste propriile sale sentimente + (iar aci e pregnant, din pacate) cum trebuie instruit spectatorul. Partea dramatica si cu iz moralizator este totusi estompata de fenomenul despartirilor provocate de plecarea unuia dintre soti la munc in strainatate.

Partea buna e totusi aceea ca vedem mai totul filtrat prin ochii personajului principal. Rarele momente in care Aurel iese din cadru sunt facute pentru a-l lua in raspar, pt a evidentia conspiratia impotriva lui.

Aurel are indicii, simte mai ales, dar nu da importanta. Trezindu-se la viata, el nu lupta pentru iubirea sa, ci pt a incerca sa se suporte.

Sunt doua idei fundamentale in acest film, din pacate incomplet reprezentate:

1. Episodul de la tara, de la min. 20 la min. 30, in care se consuma drama nenumita a lui Aurel, dar si transformarea spectaculoasa a Irinei. Scenele din acest interval sunt dense in contrast cu monotonia relativa a primelor 20 de min. Este Irina reala (poate), oricum cea care ne surprinde si care anticipeaza finalul (punerea la cale a divortului, asa cum aflam ulterior), dispretul manifest fata de sot;

2. TRansformarea brusca a lui Aurel, ce trebuia pusa in legatura cu distantarea, cu raceala Irinei. Pentru moment simtim alaturi de Aurel cum acesta se vede pacalit, dar e numai pentru moment. De aci filmul evolueaza melodramatic, prin hatisurile birocratiei si nimic spectaculos nu pare sa se mai intample, doar se valorifica scenele minimaliste de inceput, cu numeroase spatii albe.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în film, minimalism și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s